GDPR (General Data Protection Regulation) je nařízení, které vstupuje v účinnost už 25. května 2018. Nařízení GDPR (General Data Protection Regulation) výrazným způsobem přepracovává legislativu o ochraně osobních údajů. Reaguje na současnou dobu, ve které se informační systémy a digitální podnikání obecně stávají nedílnou součástí téměř každé firmy. Dobu, v níž řada firem využívá ke komerčním účelům pojem big data nebo, lépe řečeno, sbírá informace, které po sobě zanecháváme v kyberprostoru.
Nařízení je jedním z nejrozsáhlejších právních předpisů, které Evropská unie v posledních letech přijala. Dokonce i skutečnost, že se nejedná o směrnici, ale přímo o nařízení, činí z GDPR neobvyklý právní předpis, který řada specialistů na ochranu údajů analyzuje a formou doprovodných pokynů dotváří. Bez nadsázky lze tedy říci, že se jedná o největší změnu legislativy v oblasti nakládání s osobními údaji za posledních 20 let.
GDPR se týká plošně všech firem, které spravují, shromažďují či zpracovávají osobní údaje občanů Evropské unie. V našem podnikatelském prostředí se tak bude jednat o všechny firmy a jednotlivce, kteří zpracovávají osobní údaje svých zaměstnanců, zákazníků nebo dodavatelů. GPDR se ale uplatní i na ty, kteří sledují a analyzují chování uživatelů na webu prostřednictvím nástrojů, jako je Google Analytics nebo Facebook. Cílem GDPR je totiž chránit digitální práva občanů EU.
Níže naleznete soubory obsahující informace o ochraně osobních údajů. Soubor otevřete kliknutím na jeho odkaz.